Markkinointiviestintä on elinehto mille tahansa yritykselle. Taistelu markkinaosuuksista on kovaa peliä, ja menestyäkseen ei ole yhdentekevää, miten yrityksen markkinointiviestintää toteutetaan. Markkinointiviestintä ei ole pelkästään mainontaa, sillä siihen sisältyy myös paljon muuta. Markkinointimateriaaleja laatiessa on hyvä ymmärtää mistä markk...
Asiakashankintaa voidaan pitää yrityksen tärkeimpänä tehtävänä. Yritystoimintaa ei yksinkertaisesti pysty ylläpitämään ilman asiakkaita. Kuitenkaan pelkkä uusasiakashankinta ei riitä, myös aikaisemmat asiakkaat on saatava palaamaan. Keinoja on monia, ja valitsemalla oikeat tavat toimia saadaan haluttuja tuloksia. Yksi toimivista keinoista on perint...
Oletko koskaan ajatellut kuinka paljon aikaa kuluu yrityksesi kirjeiden ja muiden lähetysten kuorittamiseen? Me Mailhousella olemme, ja tiedämme myös, kuinka arvokasta asiakkaidemme aika on. Siksi tarjoamme luotettavaa ja tehokasta kuorituspalvelua tulostuspalvelun ohella. Suoramarkkinointi on edelleen toimiva ja voimakas keino tavoittaa niin vanha...
Laadukkaat ja tyylikkäät painotuotteet ovat kuin yrityksesi käyntikortti. Painotuotteiden kirjo on edelleen laaja, eikä printti ole huhuista huolimatta häviämässä mihinkään. Esitteet, kortit, julisteet, asiakaslehdet, tarrat – tapoja tulla näkyväksi on monia. Hyvin laadittu ja laadukas painotuote on erinomainen keino erottua muista. Mutta...
Koronapandemian jälkeiset viihde- ja ammattitapahtumien patoutumat lähtevät purkautumaan kesän aikana. Syksyllä kaikki tapahtumat tulevat toimimaan jo lähes samalla tehokkuudella kuin kaksi vuotta sitten. Pandemia-ajan rajoitusten myötä kuluttajille on jäänyt rahaa säästöön ja patoutunut tarve päästä viihtymään. Kysyntää on siis olemassa, mutta nii...
Digipainotekniikka mahdollistaa henkilökohtaisesti puhuttelevan painotuotteen Tämän päivän digipainotekniikka on kehittynyt muutamassa vuodessa niin pitkälle, ettei digitulostettua ja offset-painettua tuotetta erota toisistaan. Digipainotuotteet syrjäyttävät offset-tekniikkaa Offset-painotekniikka puoltaa paikkaansa yhä suurivolyymisissä painotuott...
Vuosi korona-aikaa on takana ja auringonvalon lisääntyessä koronarajoitustunnelin päässäkin näyttää kirkkaammalta. Rokotukset etenevät ja hallitus esittelee suunnitelmiaan paluusta normaaliin. Jo pelkkänä ajatuksena nämä antavat sysäyksen talouden piristymiselle. Tämä varmasti tarkoittaa patoutuneen kulutustarpeen purkautumista. Muutokset voivat pa...
Muovikalvo on mainettaan ekologisempi Muovista on viime vuosina keskusteltu paljon ja sitä on turhaan hyljeksitty. Suomessa me osaamme muovin kierrätyksen ja uusiokäytön. Käytetty muovi hyödyntää muoviteollisuutta uudelleen ja uudelleen, päätyen lopulta poltettavaksi energiaksi. Pakkausmateriaalina muovi on usein suorastaan ylivertainen. Muovikalvo...
Varastologistiikan ulkoistus mahdollistaa verkkokaupan kasvun Verkkokauppa on lähtenyt korona-aikana rakettimaiseen kasvuun. Verkkokauppa tarjoaa yrittäjälle lähestulkoon rajattomat kasvun mahdollisuudet, kun ostaminen on tehty houkuttelevaksi ja tilaaminen helpoksi. Jotta verkkokauppa toimii, täytyy sisältö, laatu, toimitusvarmuus ja markkinointi ...
Suoramainontaa ja virallista viestintää erilaisilla jakelutavoilla tai niiden yhdistelmillä Jos tavoittelet suoramainoksellesi alueellista jakelupeittoa, on osoitteeton jakelu edullisin vaihtoehto. Osoitteettoman massapostituksen jakelun voit valita kahden jakeluorganisaation palveluista. Suomen Suoramainonta jakaa mainosnipun keskiviikkoisin. Post...
Digimarkkinoinnin myötä monet olivat valmiit hautaamaan perinteisen suoramarkkinoinnin. Digi tuli jäädäkseen, mutta suoramarkkinoinnin kanavat saavat siitä uutta nostetta. Huhut mainospostin kuolemasta ovat vahvasti liioiteltuja. Työelämää on aloittamassa uusi sukupolvi, jonka markkinoinnin koulutuksessa ei markkinointikirjettä ole edes mainittu. T...
Oikein toteutettuna suoramarkkinointi on toimiva media digitalisoituvassa maailmassa. Amerikkalaisen konsulttiyhtiön McKinseyn mukaan markkinointiviestinnän tarkoituksena on kertoa asiakkaille tuotteen olemassaolosta, selittää tuotteen edut ja vakuuttaa se paremmaksi kuin kilpailijan tuote. Suoramarkkinoinnissa on tärkeää, että viesti tavoitta...
Mahdollisesti olet sitä mieltä, että tiedät kohderyhmäsi. Onko asia todella näin, vai oletatko sen olevan niin? Olettamalla tekee helposti suuren virhearvioinnin. Haastamme sinut tarkastelemaan asiaa syvemmin. Olet ehkä muodostanut kohderyhmäsi jo vuosia sitten ja luotat edelleen siihen päätelmään. Ympäröivä maailma on muuttunut voimakka...
Koronapandemia-aika on laittanut meidät miettimään maailmaa monelta kantilta täysin uusiksi. Markkinointitoimenpiteistä messut ja muut kasvokkain tapahtuvat kohtaamiset on täytynyt unohtaa ja korvata vaihtoehtoisilla markkinoinnin keinoilla. Suoramainonta on yksi parhaista; väittäisin jopa, että paras. Osoitteellinen suoramainos avataan lähes aina ...
On luonnollista, että ihmisten kotipaikkakunnat vaihtuvat opiskelu- ja työpaikkojen ohjaamina. Monen kotiseudultaan muuttaneen haaveissa on kuitenkin paluu takaisin juurille. Nämä kunnasta karanneet ovat kunnalle mahdollisuus! Kannattaa tavoittaa karkulaiset ja tarjota heille elämänsä tilaisuutta. Miten tavoitat kuntakarkurin? Muistuta kotiseudusta...
Lataa matkailuesitteemme täältä » Koronaviruksen aiheuttamat poikkeusolot ovat muuttaneet kenties pysyvästi joidenkin toimialojen liiketoimintaa. Yrittäjät joutuvat painimaan taloudellisten vaikeuksien kanssa. Liiketoimintakonsepti on mennyt monilta osin täysin uusiksi mm. noutoruokailun myötä. Matkailuyrittäjät ovat joutuneet toteamaan ulkomaan ma...
Miksi rakentaa vastakkainasettelua digitaalisen ja perinteisen markkinoinnin välille? Nämä kaksi erinomaista kanavaa yhdistämällä päästään lyömättömiin tuloksiin. Mailhouse-konsernissa on saman katon alla paino- ja tulostustekniikan viimeiset innovaatiot ja uusin tekniikka. Se tietää asiakkaalle erottuvia toteutuksia sekä mahdollisuutta entistä tar...
Mitä postitustalossa tapahtuu ja miksi? Osoitteellisten lähetysten postittamisessa ei riitä, että kirjeet laitetaan kuoreen tai että niissä on pelkkä osoite päällä. Jakelija, kuten Posti, edellyttää lähetykseltä paljon toimenpiteitä ennen kuin ottaa lähetyksen vastaan ja jaettavakseen. Lähetyksessä on luonnollisesti oltava vastaanottajan osoitetied...
Mailhouse Oy on vakiinnuttanut viimeaikaisilla yrityskaupoillaan asemansa Suomessa suoramarkkinoinnin, digitaalisen printtiviestinnän ja postituksen asiantuntijana. Tulevaisuuden tavoitteena on hyödyntää muodostetun konsernin tuomia synergiaetuja, kehittää toimintaa ja jatkaa kasvua. Tammikuussa 2021 julkaistu konsernin brändistrategia ja visuaalis...
Poikkeusaikana, kun pikkujouluihin ei juurikaan satsata, korvaa moni yritys pikkujouluilon henkilökunnan joululahjalla. Henkilöstöä kuuluu ehdottomasti kiittää ja piristää tällaisena aikana. Pandemia on vaatinut monilta elämäntilanteen järjestelyjä, yhteisöllisyydestä on jouduttu luopumaan ja huoli tulevaisuudesta painaa mieltä. Työnantajien on eri...
Painonet on ostanut sidontapalveluita tarjonneen Nitovan liiketoiminnan. Nitova tulee jatkamaan Painonetissä oman yksikkönään, josta vastaa Nitovan toimitusjohtajana toiminut Ville Jaakkola. Painonetin toimitusjohtaja Petri Veilon mukaan Mailhouse-konserni turvaa sen, että sidontapalvelut pysytään tuottamaan jatkossakin neutraalisti ja toimin...
Ympäristövastuu lähtee meistä itsestämme. Kotona muistamme lajitella jätteet eikä kenellekään tulisi mieleen heittää jätskipaperia kadulle. Ympäristöajattelu istuu meissä myös työpaikalla. Säännöllisin väliajoin päivitetty ympäristösertifiointi pitää huolen, että tekemisemme rakentuu kestävälle pohjalle ja vastaa tämän päivän vaatimuksiin. Me Mailh...
Työelämää on aloittamassa sukupolvi, jonka markkinoinnin koulutuksessa ei markkinointikirjettä ole edes mainittu. Tämä sukupolvi on keksimässä pyörää uudelleen; aivan turhaan. Syksyllä 2015 Markkinointiviikko-messuilla koimme hauskan esimerkin: Mailhousen standilla markkinoinnin opiskelijanuoret kyselivät, mitä postituspalveluyritys tekee. Hämmästy...
Kirjeellä on ylivertainen huomioarvo. Kirjeen aika ei ole mennyt ohi. Osoitteellisena vastaanottajan käteen saakka mennyt lähetys avataan takuuvarmasti. Henkilökohtainen lähestyminen imartelee vastaanottajaansa. Jokainen on utelias tietämään, kuka lähettäjä on ja millä viestillä hän haluaa minua tavoitella. Kirje on hyvin tehokas lähestymistapa, ku...
Varainhankintakampanjan paras kohderyhmä on rikkaat – vai onko? Varainhankintakampanjoiden toteuttajat joutuvat jatkuvasti pohtimaan, mistä löytää lisää avokätisiä tukijoita. Yksinkertaisin tapa ajatella olisi varmaan, että rikkailla on mistä antaa – siispä valitaan kohderyhmäksi korkean varallisuuden profiileja. Valitettavasti otsikon ...