Mailhouse

  • Etusivu
  • Palvelut
    • Suoramarkkinointi ja sen ratkaisut
    • All-Inclusive -korttikampanja
    • Verkkokaupan logistiset ratkaisut ja varastointi
    • Asiakkuusmarkkinointi
    • Järjestö-, liitto- ja osuuskuntaviestintä
    • Tulosteet, paino­tuotteet ja postitus­kuoret
    • Postituspalvelu
    • Kohderyhmät ja osoitteistukset
    • Teollisuuden pakkauspalvelu
  • Tarjouspyyntö
  • Blogi
  • Yhteystiedot
    • Yhteystiedot
    • Henkilöstö
  • Yritys                                  
    • Tiedotteet
    • Mailhousen tarina
    • Referenssit
    • Vastuullisuus
  • Aineistonsiirto
Elina Malmgren
torstai, 21 tammikuun 2021 / Kohderyhmät ja osoitteistukset

Tiedätkö,mikä on yrityksesi kohderyhmä?

Mahdollisesti olet sitä mieltä, että tiedät kohderyhmäsi.  Onko asia todella näin, vai oletatko sen olevan niin? Olettamalla tekee helposti suuren virhearvioinnin. Haastamme sinut tarkastelemaan asiaa syvemmin.

Olet ehkä muodostanut kohderyhmäsi jo vuosia sitten ja luotat edelleen siihen päätelmään. Ympäröivä maailma on muuttunut voimakkaasti. Onko yrityksesi ja tuotteesi muuttunut sen mukana? Asiakaskuntasi on saattanut muuttaa käyttäytymistään ja aivan uutta asiakaspotentiaalia on syntynyt. Saatat hämmästyä, kun yrityksesi kohderyhmä rakennetaan uudelleen. 

Löydä asiakaspotentiaalisi kohderyhmäanalyyseillä

Osoitteellinen suoramarkkinointikirje avataan lähes aina ja tulokset ovat helposti mitattavissa. Suoramarkkinointikampanjoiden tehoa erilaisille kohderyhmille kannattaakin testata säännöllisesti tulosten analysoimiseksi. Yksinkertaisilla toimenpiteillä saatat löytää uutta asiakaskuntaa yllättävistä kohderyhmistä. Suorakirjekampanjalla pystyt parhaiten osumaan juuri haluamaasi kohderyhmään. 

Kohderyhmäkriteerit asiantuntijoilta

Kohderyhmiä on aina helppo valita esimerkiksi sukupuolen ja iän perusteella tai maantieteellisin kriteerein. Kohderyhmä on kuitenkin paljon enemmän ja asiantuntijasi auttaa yritystäsi löytämään juuri sen oikean.

Yksilöinä teemme valintoja elämän eri vaiheissa. Lasten muuttaessa pois kotoa, vanhemmat pohtivat, mitä tehdä tyhjiksi jääneillä asuinneliöillä. Kun perhettä perustetaan, liittyy siihen valtava määrä hankintoja ja päätöksiä. Eläkepäivien lähestyessä, tehdään ratkaisuja koko loppuelämäksi ja harkitaan ehkä muuttoa synnyinsijoille tai parempien palveluiden äärelle. Huomioimalla nämä tekijät, on älykkäällä kohderyhmäpoiminnalla mahdollista suunnata tarjontaa juuri oikeille asiakkaille.

Viisi vinkkiä kohderyhmävalintaan

  • Analysoi asiakaskuntasi ja heitä yhdistävät tekijät
  • Mieti, minkälaista ostajakuntaa haluaisit lisää
  • Mieti boxin ulkopuolelta, oletko olettanut asiakaskuntasi tietynlaiseksi
  • Pohdi, miten asiakkaasi käyttäytyy ja minkä kanavien kautta hänet parhaiten tavoitat
  • Ota Mailhousen asiantuntija mukaan kohderyhmävalintaan

Kohderyhmämarkkinointi on tehokasta (Kohdennetun markkinointiviestinnän kiinnostavuus ja rooli verkko-ostamisessa 5/2020). Tarjoamme sinulle Oikeaa Suoraa!

Kysy lisää asiantuntijaltasi.

Elina Malmgren, hallintojohtaja 17.1.2021

LUE SEURAAVAKSI

Poikkeustila – Kotimaan matkailun suuri mahdollisuus
U Name It!
Suorakirjeellä voit kohdistaa viestisi suoraan asiakkaasi sydämeen
Kuntapäättäjä, kotiuta kunnasta karanneet!

Yhteystiedot

asiakaspalvelu@mailhouse.fi

Mailhouse Oy
Posliinitehtaankatu 1
04260 Kerava

Palvelut ja ratkaisut

  • Suoramarkkinointi
  • Verkkokaupan logistiset ratkaisut ja varastointi
  • Asiakkuusmarkkinointi
  • Järjestö-, liitto- ja osuuskuntaviestintä
  • Painopalvelut
  • Tulostuspalvelu
  • Digipaino
  • Tarrat
  • Postituspalvelu
  • Kohderyhmät ja osoitteistukset
  • Teollisuuden pakkauspalvelu
  • Aineistonsiirto
  • Mailhousen tarina

© 2021 Zeroten Oy

YLÖS