Lataa matkailuesitteemme täältä »
Koronaviruksen aiheuttamat poikkeusolot ovat muuttaneet kenties pysyvästi joidenkin toimialojen liiketoimintaa. Yrittäjät joutuvat painimaan taloudellisten vaikeuksien kanssa. Liiketoimintakonsepti on mennyt monilta osin täysin uusiksi mm. noutoruokailun myötä.
Matkailuyrittäjät ovat joutuneet toteamaan ulkomaan matkailijoiden kadon (Osa Lapin matkailuyrittäjistä on jo heittänyt kirveen kaivoon tulevan talven osalta: ”Ulkomaisia matkailijoita ei käytännössä ole tulossa” HS 13.10.2020). Tilastokeskuksen kyselystä taas ilmenee, että suomalaisilta peruuntui tai siirtyi huhti-syyskuun 2020 ajalta 1,4 miljoonaa ennen pandemiarajoituksia varattua ulkomaanmatkaa ja 800 000 maksullisen majoituksen kotimaanmatkaa.
Suomessa on siis kysyntää ja tarjontaa. Suomalaisten tarve matkailulle ja arjesta irtautumiselle ei ole poistunut. Emmekä me edes tiedosta, mitä kaikkea upeaa kotimaassamme onkaan tarjolla. Jospa ongitaan se kirves sieltä kaivosta ja hyödynnetään kotimaisien matkailijoiden ennennäkemätön ryntäys kotimaisiin kohteisiin. Ulkomaalaisten palattua meillä saattaakin olla lisänä pysyvästi kasvanut kotimaan matkailu.
Suomi on osannut hienosti markkinoida eksotiikkaansa ulkomaille. Sama eksotiikka pitää juuri nyt tarjoilla kotimaan matkailijoille. Suurien kaupunkien lapsiperheet ovat harvoin kokeneet koiravaljakkoajeluja tai moottorikelkkasafareita. Revontulitaivas kiehtoo ketä tahansa suomalaista, joka ei kaupungissa sitä valosaasteelta ole päässyt kokemaan. Rentouttavia ja luonnonkauniita kohteita löytyy koko Suomesta ja pääkaupunkiseudun tarjonnassakin on paljon tuntematonta täällä asuville.
Voisiko houkuttimena olla korkeatasoinen majoitus, eksoottiset aktiviteetit, Lapin herkut vai luontokokemus? Millä sinä houkuttelisit suomalaiset turistit teidän kohteeseenne?
Matkailuyrittäjä – paukut nyt kotimaan matkailuun!
Me Mailhousessa tarjoamme käyttöönne asiantuntemuksemme, kohderyhmät, joilla tavoittaa juuri ne kotitaloudet, jotka nyt miettivät korvaajaa Kanarian lomalle. Suorakirje herättää huomion ja houkuttelee kun se puhuttelee vastaanottajaansa henkilökohtaisesti. Painotuote ei katoa deletoitujen sähköpostien laariin, vaan se säästetään ja siihen palataan.
5 askelta varauskirjojenne täyttymiseen:
- Mieti täky, houkutin – se millä juuri Teidän kohteenne on ylivertainen
- Suunnittele visuaalisesti puhutteleva viesti graafikkosi kanssa
- Mieti, kenelle sinulla on erityisesti tarjottavaa: lapsiperheet, nuoret parit, eläkeläiset, seikkailijat…
- Ota yhteyttä meihin. Asiantuntijamme suunnittelee sinulle kustannustehokkaan kampanjan
- Valmistaudu ottamaan tiedustelut ja varaukset vastaan
14.10.2020
Elina Malmgren Mailhouse Oy