SUORAMARKKINOINTI JA SEN RATKAISUT

Suora brändin rakentajana

Digi-markkinoinnin myötä monet ovat unohtaneet perinteisen suoran vahvuudet. Digi tuli jäädäkseen, mutta suoramarkkinoinnin kanavat saavat siitä uutta nostetta. Suoraposti mielletään usein vain taktiseksi myynnin työkaluksi tai asiakasuskollisuuden vaalijaksi. Edellämainittujen tarkoitusten lisäksi osoitteellinen ja hyvin suunniteltu suoraposti on mitä tehokkain mielikuvien rakentaja.

Viesti paperilla puhuttelee digiä paremmin. Se koetaan henkilökohtaisemmaksi, sen parissa vietetään enemmän aikaa ja se motivoi toimimaan.

Suoramainos on odotettu ja tervetullut posti

Milloin viimeksi kirjoitit osoitteellisen kirjeen?

Havahduin siihen ääneen. Tähän aikaan päivästä? Tähän aikaan viikosta? Oliko se todella se. Postiluukun kolahdus? Kyllähän se kolahtaa kun aamun lehti tulee, mutta eipä juuri muuten. Hiivin uteliaana eteiseen ja siellähän se odottaa minua. Kirje!

Kaunis valkoinen kuori ja siinä minun nimeni ja osoitteeni. Hän tuntee minut ja tietää missä asun. Hänen nimensä näkyy kyllä lähettäjän paikalla. Minäkin tunnen Hänet. Uteliaisuudesta vapisevat kädet avaavat kuoren varovasti. Varoen repimästä, koska enhän tiedä mitä sisällä on.

Hän puhuttelee minua etunimeltä. Mehän tunnetaan jo, koska olenhan ollut Hänen asiakkaansa ja Hän muistaa sen. Hän arvostaa asiakkuuttani ja haluaa pitää minut jatkossakin asiakkaanaan. Siksi hän kirjoittaa minulle. Hän tietää mitä Hänen tuotteitaan erityisesti arvostan ja mihin minulla on varaa. Hän muistuttaa myös, että juuri nyt on paras aika hankkia niitä.

Hän tietää mitä harrastan ja miten asun ja huomioi sen kirjeessään. Myös perheeni hän huomioi. Saan häneltä hyvän tarjouksen tuotteista, jotka kiinnostavat minua juuri nyt. Hän myös kertoo, miten teen hankintani vaivattomimmin. Hän haluaa helpottaa elämääni.

Ilahdun kirjeestä. Se on henkilökohtainen, yllättävä ja visuaalisestikin puhutteleva. Se sitoo minut Häneen, koska Hän on huomioinut minut paremmin kuin se toinen.

Kyllähän minä ymmärrän, että kyse on mainoskirjeestä – suoramainonnasta, mutta Hän tavoitti minut henkilökohtaisesti ja puhutteli minua. Olen imarreltu.

VIISI VINKKIÄ SUORAMARKKINOINNIN ONNISTUMISEEN

Osoitteellinen suoramainos hyvin toteutettuna on juuri tätä. Se vie vastaanottajansa kädestä pitäen verkkokauppaasi tai kivijalkakauppaasi. Se vie tarjouksesi, etusi, kuponkisi vastaanottajalle kotiin. Suoramarkkinointi antaa sinulle etulyöntiaseman kilpailijaasi nähden. Tee se paremmin kuin se toinen.

Ammattitaitoisen kumppanin avulla toteutat kampanjasi helposti. Sitä sinun ei tarvitse osata.

Muista seuraavat vinkit sisällön suunnittelussa:

  • Mieti viesti tarkkaan
  • Suunnittele kuvamaailma tukemaan viestiäsi
  • Puhuttele vastaanottajaa henkilökohtaisesti
  • Mieti millä mittaat palautteen
  • Yllätä!

ASIANTUNTIJAT PALVELUKSESSASI

Suunnitellaan yhdessä seuraava suorakampanjasi

Sirpa Saarikoski

Asiakkuuspäällikkö
+358 50 572 5510
sirpa.saarikoski@mailhouse.fi

Ari Vaulakorpi

Myyntipäällikkö
+358 46 875 1135
ari.vaulakorpi@mailhouse.fi

HALUATKO LISÄTIETOJA PALVELUISTAMME?

mailhouse-logo-iso

Yhteistyössä tytäryhtiöt:

Yhteystiedot

asiakaspalvelu@mailhouse.fi

Mailhouse Oy
Juvan Teollisuuskatu 25
02920 Espoo
Rakennus 3. N-porras
(Tavaran toimitus; Rakennus 4, laiturit 51-52)

Lataa esitteemme ja liity uutiskirjetilaajaksi

© 2020 Zeroten Oy

TOP