Mailhouse

  • Etusivu
  • Palvelut
    • Suoramarkkinointi ja sen ratkaisut
    • All-Inclusive -korttikampanja
    • Verkkokaupan logistiset ratkaisut ja varastointi
    • Asiakkuusmarkkinointi
    • Järjestö-, liitto- ja osuuskuntaviestintä
    • Tulosteet, paino­tuotteet ja postitus­kuoret
    • Postituspalvelu
    • Kohderyhmät ja osoitteistukset
    • Teollisuuden pakkauspalvelu
  • Tarjouspyyntö
  • Blogi
  • Yhteystiedot
    • Yhteystiedot
    • Henkilöstö
  • Yritys                                  
    • Tiedotteet
    • Mailhousen tarina
    • Referenssit
    • Vastuullisuus
  • Aineistonsiirto
Elina Malmgren
torstai, 21 maaliskuun 2024 / Paino- ja tulostuspalvelut, Suoramarkkinointi

Kun digi vain kohisee, eikä mainonta tavoita

Digitekniikka on mullistanut maailman ja kaupallisen viestinnän. Se mahdollistaa suurien kuluttajamassojen tavoittamisen ja algoritmit ohjaavat nettikäyttäytymisen perusteella kohdentamaan mainontaan paremmin oikeaan osuvaksi.

Digi on tullut jäädäkseen ja hyvä niin. Tuloksen tekoon sekään vain ei aina yksin riitä. Kylmä sinivalon sävyttämä tuotekuva ruudulla ei anna katsojalle aistielämystä. Nopeasykliset vilahdukset eivät jätä muistijälkeä. Laatuvertailu ilman aistipohjaista tutustumista on lähes mahdotonta.

Kehitys on ollut nopeaa ja ehdottomasti oikeansuuntaista sekä älykkäästi teknologiaa hyödyntävää. Olisiko tavoittavuudessa ja näkyvyydessä kuitenkin edelleenkin parannettavaa?

Jos mainonta ärsyttää, vilkkuu ja pomppaa näköpiiriin silloin, kun kuluttajan huomio on hakemassa alustalta jotain aivan muuta, ei viesti mene perille halutulla tavalla. Se kääntyy jopa itseään vastaan.

En väitä, että ennen oli paremmin, mutta jos yhdistämme vanhat hyvät konstit täydentämään uusia hyviä konsteja, niin saadaan monikanavainen viestin perillemeno. Eri medioiden hedelmällisellä sopusoinnulla saavutetaan tuloksellisuus.

Pöyhäistäänpäs sitä vanhojen ja hyvien konstien vakkaa. Konkarit muistavat ajan ennen digiä. Silloinkin puhuttiin mediamixistä, vaikka käytössä oli rajattu määrä medioita. TV, Radio, printtimedia ja suoramarkkinointi kilpailivat markkinabudjeteista. Fiksuimmat osasivat nivoa mainontaa eri kanaviin sopivassa rytmissä kuluttajien näkyville. Tulosta syntyi silloinkin.

Vakan pohjalta löytyy edelleen vanha tuttu printtisuora, joka sekin on digin myötä jalostunut älykkäästi kohdennettavaksi ja digitaalisesti tuotetuksi media-alustaksi. Se löytää tiensä vastaanottajan käteen kaikkien aistien aistittavaksi, hypisteltäväksi, tutkittavaksi ja siihen voi palata uudelleen ostopäätöksen kypsyessä. Sen mukaan voi pakata jotain tuoksuvaa, narskuvaa, rapisevaa tai pehmeää. Takaan, että se saa jakamattoman huomion.

Kuka sanoi, ettei printtisuora purisi nuorisoon? Miksi ei purisi? Kaikki viisi aistia löytyy heiltäkin ja kai nykynuorisokin osaa lukea printtiin painettua tekstiä ja katsoa kuvia. Eiväthän he saa muutakaan postia enää omalla nimellä ja osoitteella varustettuna. Olisko vähän siistiä, kun sellaisen saa? Esimerkiksi mainospostina se saattelee nuoren lempeästi juuri oikealle sivustolle QR-koodilla, ja tuloksia syntyy.

Elina Malmgren

Myyntijohtaja

7.3.2024

LUE SEURAAVAKSI

Painopalveluiden hankinta – mikä on painovalmis aineisto?
Painotuotteen personointi tehostaa kampanjaasi
GREENPRINT ON HYBRIDIPALVELU MATKALLA DIGITAALISUUTEEN 

Yhteystiedot

asiakaspalvelu@mailhouse.fi

Mailhouse Oy
Posliinitehtaankatu 1
04260 Kerava

Palvelut ja ratkaisut

  • Suoramarkkinointi
  • Verkkokaupan logistiset ratkaisut ja varastointi
  • Asiakkuusmarkkinointi
  • Järjestö-, liitto- ja osuuskuntaviestintä
  • Painopalvelut
  • Tulostuspalvelu
  • Digipaino
  • Tarrat
  • Postituspalvelu
  • Kohderyhmät ja osoitteistukset
  • Teollisuuden pakkauspalvelu
  • Aineistonsiirto
  • Mailhousen tarina

© 2021 Zeroten Oy

YLÖS