Koronapandemia-aika on laittanut meidät miettimään maailmaa monelta kantilta täysin uusiksi. Markkinointitoimenpiteistä messut ja muut kasvokkain tapahtuvat kohtaamiset on täytynyt unohtaa ja korvata vaihtoehtoisilla markkinoinnin keinoilla. Suoramainonta on yksi parhaista; väittäisin jopa, että paras.
Osoitteellinen suoramainos avataan lähes aina

Käsin kosketeltava, ihmisaisteihin vetoava sekä henkilökohtaisesti puhutteleva viesti jää tutkitusti mieleen ja aktivoi toimimaan. Keväällä 2020 Postin teettämän tutkimuksen mukaan lähes 90 % kuluttajista tutustuu kotiin saamaansa suoramainokseen. Lue lisää Postin tutkimuksesta. Tutkimuksen mukaan vastaanottajalle entuudestaan tuntemattomat yritykset tavoittavat kuluttajat todennäköisimmin juuri painetun suoramainonnan kautta.
Suoramainonta tukee myös verkkokauppaa
Vaikka digitaalinen markkinointi on tullut jäädäkseen, niin moni kuluttajatuotteiden markkinoija saa edelleen kataloginsa ja tarjousuutisensa parhaiten ihmisten tietoon lähettämällä ne heille painettuna suoraan kotiin. Suoramainos onkin myös verkkokauppiaalle mahdollisuus saada ostajat ohjautumaan omaan verkkokauppaan. Ostopäätökset tehdään korona-aikana entistä useammin kotona.
Oikein valittu kohderyhmä takaa parhaat tulokset
Kohdennettu osoitteellinen suoramainonta tavoittaa vastaanottajansa oikeasta paikasta oikeaan aikaan. Oikein valittu kohderyhmä ja älykäs kohdennus tekee suoramainonnasta tuloksiltaan ylivertaisen markkinointikanavan. Kun Sinä et voi tavata asiakastasi kasvokkain – kirjeesi puhuttelee henkilökohtaisesti.
Kysy lisää asiantuntijaltasi.
Elina Malmgren
hallintojohtaja