Mainosjakelu on aina ollut tehokas tapa saada liikettä kivijalkakauppojen ovipumppuihin. Tehokasta se on edelleen. Mainostajan täytyy nyt miettiä konseptinsa uusiksi, koska Posti lopettaa osoitteettoman postin jakelun vuoden 2025 alussa. Suomen Suoramainonta jakaa osoitteettomia suoramainoksia, mutta ei pysty kattamaan kaikkia alueita tai mainoskieltoluukkuja.
Markkinoijalle on muitakin suoramarkkinoinninvaihtoehtoja. Osoitteellista mainospostia voidaan kohdistaa hyvinkin tarkasti palveluntarjoajan optimaalisimmalle asiakaskunnalle; omalle alueelle, perheellisille, sinkkutalouksille, auton omistajille, mökkiläisille… You name It!
On myytti, että osoitteellinen suoramainonta on kalliimpaa. Kohdentamalla suorajakelua kappalemäärät pienenevät, ne kohdistuvat halutuimmille vastaanottajille ja viestit päätyvät myös mainoskieltoluukkuihin. Osoitteellinen personoitu viesti puhuttelee henkilökohtaisesti ja saa toimintaa aikaan. Osoitteellisella kirjeellä saa enemmän vastinetta markkinointieurolle.
- Mieti kenelle haluat kohdistaa tuotteesi tai palvelusi
- Suunnittele viestisi sisältö
- Kysy Mailhousen asiantuntijoilta apua kohderyhmäsuunnitteluun
- Pyydä tarjous myös kirjeen tai esitteen painatuksesta ja postituksesta sekä jakelumaksuista
Anna Mailhousen hoitaa kaikki puolestasi!