Mailhouse

  • Etusivu
  • Palvelut
    • Suoramarkkinointi ja sen ratkaisut
    • All-Inclusive -korttikampanja
    • Verkkokaupan logistiset ratkaisut ja varastointi
    • Asiakkuusmarkkinointi
    • Järjestö-, liitto- ja osuuskuntaviestintä
    • Tulosteet, paino­tuotteet ja postitus­kuoret
    • Postituspalvelu
    • Kohderyhmät ja osoitteistukset
    • Teollisuuden pakkauspalvelu
  • Tarjouspyyntö
  • Blogi
  • Yhteystiedot
    • Yhteystiedot
    • Henkilöstö
  • Yritys                                  
    • Tiedotteet
    • Mailhousen tarina
    • Referenssit
    • Vastuullisuus
  • Aineistonsiirto
Mailhouse
keskiviikko, 14 heinäkuun 2021 / Paino- ja tulostuspalvelut

Painopalveluiden hankinta – mikä on painovalmis aineisto?

Laadukkaat ja tyylikkäät painotuotteet ovat kuin yrityksesi käyntikortti. Painotuotteiden kirjo on edelleen laaja, eikä printti ole huhuista huolimatta häviämässä mihinkään. Esitteet, kortit, julisteet, asiakaslehdet, tarrat – tapoja tulla näkyväksi on monia. Hyvin laadittu ja laadukas painotuote on erinomainen keino erottua muista. Mutta millainen on hyvin laadittu painoaineisto? 

Toteutamme painotyösi modernilla digipainotekniikalla. Painotuotteiden painattaminen kanssamme on helppoa kuin heinänteko. Muutamia asioita on kuitenkin hyvä huomioida painovalmista aineistoa kerätessä, jotta pystymme painamaan tuotteet odotustesi mukaisesti. Kokosimme sinulle pienen listan termeistä selityksineen, ennen kuin käärit hihasi.

Hyvin suunniteltu painovalmis aineisto on edellytys onnistuneelle painotuotteelle

Toimita meille painoaineistosi oikean kokoisena ja Adoben PDF-muotoisena, joka on laadittu oikeilla press quality/painolaatuasetuksilla. Painoaineiston tulee sisältää kaikki tarvittavat elementit kuten tekstit, fontit, grafiikat ja kuvat. Älä käytä skandimerkkejä, kun nimeät tiedostoja. Tekstinkäsittelyohjelmilla, kuten Microsoftin Wordillä luodut aineistot eivät sovellu painatukseen.

Mikäli painotuotteesi sisältää kuvia, kannattaa huolehtia, että kuvien laatu on mahdollisimman korkea. Jotta kuva näyttää tarkalta painotuotteessa, kuvien pikselitiheyden on oltava riittävän suuri, eli vähintään 300 dpi. Isommissa painotuotteissa kuten julisteissa voi riittää pienempi resoluutio. Kuvien väriarvojen tulee olla joko CMYK tai Grayscale muodoissa. 

Jos painoaineistosi on lehti tai lehtinen, toimita aineisto meille sivuina, sen sijaan, että lähetät aukeamia. Huomioithan, että lehteä painattaessa on sivumäärän oltava aina neljällä jaollinen.

Mikä ihmeen painotuotteen bleed? 

Painotuotteet painetaan usein isoille arkeille, josta ne leikataan lopulliseen kokoonsa. Jotta lopputulos olisi halutunlainen, jätetään työhön noin kolmen millimetrin kokoiset leikkuuvarat, joita kutsutan bleedeiksi. Leikkuuvarat on järkevä olla olemassa, sillä loppuleikkaus saattaa hieman poiketa halutusta. Paperi saattaa venyä tai koneiden kohdistuksen heittäessä saattaa lopputulos olla pettymys ilman leikkausvaroja. 

Jos painatus tehdään paperin keskelle, eikä reunoja haluta painattaa, ei leikkuuvaroja tarvita. 

Älä unohda personoida painotuotettasi

Mailhousen painopalvelu valmistaa painotuotteesi hyödyntämällä modernia ja ympäristöystävällistä digipainotekniikkaa. Digipainolla on mahdollista personoida painotuotteita kustannustehokkaasti. Menetelmä on nopea verrattuna offset-painoon, sillä digipainotuotteita ei tarvitse kuivattaa, vaan tuote on heti valmis jälkikäsiteltäväksi. Digipaino mahdollistaa tuotteiden painamisen joustavasti yhdestä kappaleesta moniin tuhansiin, sivumäärästä riippumatta. 

Käytämme painotuotteissamme pääosin vastuullisen metsäteollisuuden tuottamaa FSC-sertifioitua paperia, sekä ympäristöystävällisiä väriaineita. Huolehdimme että hukkapainatusta ei tapahdu kohderyhmäratkaisuja hyödyntäen.  

Jäikö joku askarruttamaan mieltäsi? 

Voit liittää painovalmiin aineiston mukaan alkuperäisen aineiston, mikäli olet epävarma menikö kaikki suunnitelmien mukaan. Mailhousen painopalvelun asiantuntijat ovat apunasi. 

LUE SEURAAVAKSI

Osoitteettomasta osoitteelliseksi – Parveen ampumisesta täsmäosumiin
Osoitteellinen suoramarkkinointi
Osoitteellinen suoramarkkinointi ja pussillinen uusia
GREENPRINT ON HYBRIDIPALVELU MATKALLA DIGITAALISUUTEEN 

Yhteystiedot

asiakaspalvelu@mailhouse.fi

Mailhouse Oy
Posliinitehtaankatu 1
04260 Kerava

Palvelut ja ratkaisut

  • Suoramarkkinointi
  • Verkkokaupan logistiset ratkaisut ja varastointi
  • Asiakkuusmarkkinointi
  • Järjestö-, liitto- ja osuuskuntaviestintä
  • Painopalvelut
  • Tulostuspalvelu
  • Digipaino
  • Tarrat
  • Postituspalvelu
  • Kohderyhmät ja osoitteistukset
  • Teollisuuden pakkauspalvelu
  • Aineistonsiirto
  • Mailhousen tarina

© 2021 Zeroten Oy

YLÖS